Poll
 Forum
 
 
Gepost door: Atteman op 27-06-2007 10:00 uur, Bron: gamez.nl
 

PopCap: Ontwikkelaars apen te veel na

In plaats van nieuwe games maken en de industrie te laten groeien, houden ontwikkelaars zich te veel bezig met na-apen. Dit zegt Jason Kapalka van PopCap tegenover GamesIndustry.

Volgens Kapalka is het na-apen van elkaars games schadelijk voor de gamesindustrie. "De spellen worden met een klein budget gemaakt, maar leveren uiteindelijk ook weinig op. Ze brengen brood op de plank voor de ontwikkelaar, maar deze houdt uiteindelijk niets over om te groeien."

Kapalka: "Er zijn altijd titels die voortborduren op bestaande gameplay. Maar er is een verschil tussen dat, en pure 'rip-offs' die niets toevoegen. Veel studio's proberen zo geld te verdienen terwijl ze aan hun 'grote klapper' werken, maar zo gaat dat niet. Als je eenmaal begint aan deze manier van werken kom je er in vast te zitten en zul je nooit veel verdienen."

Tot slot: "Verder vrees ik dat het een hoop ontwikkelaars aanmoedigd worden om op een zelfde manier te gaan werken. Het genre van de casual games zou juist moeten aanmoedigen tot creativiteit. Nu is er juist heel veel na-apen en dat is jammer."

 
 

Sukovsky is momenteel Offline Door Sukovsky (XL Addict) op 27-06-2007 12:44 uur Edit  Quote Profiel  Email Homepage
 

    

Zo is het precies gegaan met de RTS kant van WWII. Het is gewoon zo dat er veel te veel van die kutspelletjes zijn uitgekomen die gewoon helemaal NIKS toe voegden aan het geheel. Wat is nou de Panzers series, Desert Rats vs DAK, WWII Frontline, Sudden Strike, Blitzkrieg. Allemaal klotespelletjes die het WWII genre term "uitgemolken" onder de neus hebben geduwd. Het is jammer dat er nog maar weinig spellen zijn die echt goeie gameplay hebben en ook iets toevoegen.

FFS, al die kleine spelmakers moeten voorbeeld nemen aan de groten zoals Valve, die zijn eigen spellen produceert en ook nog eens publiceert!

Liever een game waar ik 3 jaar op moet wachten, waar een groot team aan werkt en dat top is, dan 20 games, allemaal na 5 minuten saai en na-geaapt.


Die Amerikaan heeft zeker een punt.


Gekkigheid
 
 

Koning_Floris is momenteel Offline Door Koning_Floris (TeamXL Crew) op 27-06-2007 14:08 uur Edit  Quote Profiel  Email
 

    

Quote:
Op 27-06-2007 om 12:44 schreef Sukovsky:
FFS, al die kleine spelmakers moeten voorbeeld nemen aan de groten zoals Valve, die zijn eigen spellen produceert en ook nog eens publiceert!

Liever een game waar ik 3 jaar op moet wachten, waar een groot team aan werkt en dat top is, dan 20 games, allemaal na 5 minuten saai en na-geaapt.


Die Amerikaan heeft zeker een punt.


Wat bedoel je daarmee? Er zijn indie games die ik gespeeld heb die qua gameplay leuker en meer solide waren dan de meeste games die ik ooit gespeeld heb. Deze zijn soms gemaakt door 1 persoon en dus niet door grote teams of grote bedrijven. Ik noem een Oasis of een Mount and Blade. Beide erg leuke en solide games.

Het probleem is, en dat is ook waar die kerel op doelt denk ik, dat de casual markt ontzettend gegroeid is. Daardoor is daar nu erg veel geld te verdienen, zeker als je een hit scoort met je casual game. En omdat een casual game nu eenmaal minder geld kost om te maken zijn de winst marges ook nog eens veel hoger. Daarom gaan veel studio's nu naast het maken van een grote game, ook wat kleinere games maken om wat extra geld te verdienen (en dat wel of niet te gebruiken voor de grote game). Maar kapalka waarschuwt dat een casual game niet altijd een hit kan zijn, en als dat dan niet zo is, dat de winst velen male kleiner is en dus het bedrijf niet zal helpen. Echter zal er dan eerder een vicieuze cirkel onstaan waarbij men casual games blijft maken in de hoop een klapper te scoren. Daar zal de rest van het bedrijf dan onder leiden.

Sja, en na-apen is natuurlijk nog altijd goedkoper dan zelf verzinnen. En een hit met een na-aap game heeft dan een nog grotere winst marge.


I don't watch, I interact.
 
 

Reageer Terug

Scripting en design door Atteman & Flex, Copyright (c) 2002-2013 TeamXL, Versie 1.4
  De site is ontworpen voor IE 6+ op 1024x768 en hoger, parsetime: 0.023704

Naam: 
Wachtwoord: 
Bewaren:
Password vergeten?
 12-01 - Hey Guys.. hoe...
 24-10 - NIEUWE LANPART...
 11-02 - Animo check LA...
 22-10 - Fotos
 03-09 - Nextgen Consol...
TeamXL poll
Ben jij erbij 23-24-25 oktober?
 
Jazeker!!!
weet nog niet
ik kom niet
   Bekijk de uitslag en reakties